Na tej stronie stosujemy pliki cookies. Z wyjątkiem informacji zawartych w tych plikach nie zbieramy w sposób automatyczny żadnych informacji. | Czytaj politykę cookies

zamknij
  • -5%
  • Nowy

Triboo: Italiano - gra językowa

54,06 zł Zniżka 5%
56,90 zł

Gra do nauki włoskiego w konwencji zabawy w kalambury i tabu językowe, ucząca słownictwa oraz rozwijająca umiejętności komunikacyjne, na poziom A2-B1, dla dzieci, młodzieży i dorosłych, na lekcje w klasie i w domu.

Ilość
dostępne

Do darmowej dostawy brakuje 0,00 zł Darmowa dostawa obowiązuje od 0,00 zł
 

Wysyłka w 24h (z wyjątkiem dni wolnych od pracy)

 

11,90zł (paczkomat), 13,90zł (DPD / Pocztex)

 

Bezpieczne pakowanie

Gra językowa Triboo (Italiano) - gra do nauki słownictwa i komunikacji w języku włoskim - planszowo-karciana zgadywanka z wiedzy o świecie.

Gra z instrukcjami w językach włoskim i polskim.

Triboo to gra w formie językowych kalamburów polegająca na odgadywaniu haseł na podstawie podpowiedzi. Gra poruszając proste zagadnienia związane z kulturą i wiedzą interdyscyplinarną uczy słownictwa, rozumienia ze słuchu oraz mówienia, a intrygująca indiańska stylistyka sprzyja dobrej zabawie. Nazwa gry będąca zabawną wariacją słowa "plemię" (łac. tribus / wł. tribù) nawiązuje do drużynowego charakteru gry oraz zabaw w tabu słowne.

Charakter gry (wiodący typ gry): planszowa, karciana, kalambury

Poziom trudności: podstawowy i średnio zaawansowany (A2-B1)

Przedział wiekowy: dzieci od 7 roku życia, młodzież, dorośli

Ilość proponowanych wariantów rozgrywki: 3

Podstawowa forma rozgrywki: Do dyspozycji graczy jest kartonowa plansza ze ścieżką, po której poruszają się pionki, oraz karty z zagadkami o różnej tematyce. Każda karta zawiera hasło do odgadnięcia i trzy słówka pomocnicze w charakterze podpowiedzi. Zawodnicy łączą się w pary lub drużyny i przemieszczają swoje pionki w kierunku mety. Kolor pola, na którym zatrzymuje się pionek wskazuje tematykę karty z zagadką, którą gracz z danej drużyny musi przedstawić swoim towarzyszom i której odgadnięcie umożliwia kolejny ruch. Zwycięża drużyna lub para, która pierwsza dotrze do mety.

Zakazane słówka: w przypadku bardziej zaawansowanych językowo graczy słówka pomocnicze umieszczone na kartach z zagadkami pełnią funkcję zakazanych wyrazów, których nie można użyć tłumacząc znaczenie haseł do odgadnięcia.

Tematyka i cele językowe:
• poznawanie prostych zagadnień z dziedziny nauki, historii, geografii, sportu, rozrywki, literatury i sztuki (zintegrowane nauczanie przedmiotowo-językowe)
• pogłębienie znajomości słownictwa,
• ćwiczenie rozumienia ze słuchu i umiejętności komunikacyjnych.

Gra znajduje zastosowanie:
- w nauczaniu języka włoskiego w szkole podstawowej (pierwszy język obcy nowożytny w klasach od 4 do 8; drugi język obcy nowożytny w klasie 8; dodatkowy język nieobowiązkowy w klasach od 5 do 8),
- w szkole ponadpodstawowej (liceum, technikum) w klasach 1 i 2,
- w szkołach językowych realizujących kursy języka włoskiego na poziomach A2 - B1,
- w warunkach domowych (zabawy z przyjaciółmi i rodziną, gry towarzyskie lub prywatne lekcje języka włoskiego).

Możliwość wykorzystania w edukacji zdalnej: Gra w uproszczonej formie może być stosowana w nauczaniu online poprzez użycie funkcji platform e-learningu umożliwiających przesyłanie obrazu w czasie rzeczywistym.

Dodatkowe korzyści: Gra doskonali sprawności umysłowe takie jak koncentracja i pomysłowość oraz uczy aktywności i zdrowej rywalizacji, a jej ludyczny charakter pomaga w nawiązywaniu relacji społecznych z pozostałymi uczestnikami gry oraz wpływa pozytywnie na zredukowanie dystansu pomiędzy uczniem i uczącym.

Instrukcje: obok instrukcji w języku włoskim do gry dołączono instrukcję w języku polskim zawierającą:
- wprowadzenie metodyczne dla nauczycieli, rodziców oraz samych graczy,
- propozycje zabaw i ćwiczeń edukacyjnych.

Dodatkowa instrukcja w języku polskim to również udogodnienie dla osób nie znających języka obcego w stopniu wystarczającym do zapoznania się z oryginalną, włoskojęzyczną wersją instrukcji, a także możliwość samodzielnego pokierowania zabawami językowo-edukacyjnymi z dziećmi lub rówieśnikami.

Gra opracowana została w oparciu o kryteria Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (Quadro comune europeo di riferimento per la conoscenza delle lingue) - poziom A2-B1

Zestaw zawiera:
-planszę do gry o wymiarach 40x40cm,
-132 karty,
-kostkę,
-pionki,
-instrukcje w językach włoskim i polskim.

Format 21,5x14,5 cm
Opakowanie: kartonowe pudełko, folia
ISBN 9788853630117
Wydawnictwo ELI & ET TOI

9788853630117
9788853630117
9788853630117

Opis

Poziom trudności
A2
B1
Gra do nauki języka
włoskiego
Przedział wiekowy
dla dorosłych
dla dzieci od lat 7/8
dla młodzieży
dla nastolatków
Kontekst edukacyjny
edukacja szkolna
szkoła językowa
szkoła podstawowa
szkoła ponadpodstawowa: liceum, technikum
zabawa w domu
zajęcia grupowe
zajęcia indywidualne
Cel edukacyjny i sprawności językowe
gra do nauki mówienia
gra rozwijająca mowę
rozwijanie umiejętności komunikacyjnych
Seria
Giochi linguistici - Giochi di carte - Italiano
L'italiano giocando - gry językowe do nauki włoskiego
Profil edukacyjny
CLIL - zintegrowane nauczanie przedmiotowo-jezykowe
Zastosowanie w edukacji szkolnej
szkoła podstawowa klasa 5
szkoła podstawowa klasa 6
szkoła podstawowa klasa 7
szkoła podstawowa klasa 8
szkoła ponadpodstawowa / średnia (liceum, technikum) - klasa 2
Możliwości wykorzystania w warunkach szkolnych
Układ ławek: koło, krąg
Układ ławek: segmentowy – wyspy stolików
Wykorzystanie w klasie / na lekcji
Możliwe
Ilość graczy
od 2 do kilkunastu osób
Czas rozgrywki
od kilku do kilkunastu minut
Grupa gier edukacyjnych
gry włoskie

CHE COS’È?
Triboo è un gioco da tavolo utile e stimolante, basato sullo scambio di domande e risposte attraverso l’utilizzo di parole-chiave da indovinare e di parole “di suggerimento” in lingua italiana.
 
OBIETTIVI LINGUISTICI
Permette agli studenti di apprendere e verificare, in modo piacevole e coinvolgente, elementi lessicali, culturali e interdisciplinari e di migliorare la pratica della produzione orale.
 
CONTENUTO
Il gioco è composto da 132 carte, suddivise in 6 mazzi corrispondenti a 6 categorie lessicali e disciplinari: Scienze, Storia, Geografia, Sport, Spettacolo, Arte e Letteratura, un tabellone, un dado, e 15 pedine.
 
DIDATTICA A DISTANZA
Le carte grazie all’abbinamento di un’immagine al testo, sono uno strumento non solo utile, ma assolutamente perfetto quando ci troviamo ad operare in situazioni di didattica a distanza. I disegni possono servire per stimolare la capacità descrittiva degli studenti e le domande con i suggerimenti non richiedono la presenza fisica per poter essere utilizzate. Questo materiale perciò è perfettamente  fruibile anche durante lezioni o corsi on-line.