Na tej stronie stosujemy pliki cookies. Z wyjątkiem informacji zawartych w tych plikach nie zbieramy w sposób automatyczny żadnych informacji. | Czytaj politykę cookies

zamknij

Gry językowe ELI w nauczaniu zdalnym: quiz językowo-cywilizacyjny

Opublikowano: maj 23, 2020

Kategorie: Pomysły i materiały do lekcji

Innym przykładem quizu językowo-cywilizacyjnego, który możemy przeprowadzić za pośrednictwem telekonferencji, są materiały z poniższej serii gier. Każda z nich dotyczy innego obszaru językowego i kulturowego, jednak wszystkie wykorzystują ten sam schemat rozgrywki.

Tak jak w przypadku poprzednio omawianych tytułów, do rozgrywki wykorzystamy karty z pytaniami oraz kostkę. W zestawie znajdują się dwie talie o różnym poziomie trudności, możemy więc użyć jednej z nich, dopasowując trudność pytań do wiedzy uczestników zabawy, lub obu naraz, różnicując w ten sposób poziom pytań.

Rozgrywka

Rozdziel karty z pytaniami na kategorie i przy pomocy kostki wylosuj pytanie. Gracze odpowiadają po kolei. Za poprawną odpowiedź zyskują punkt (w przypadku użycia obu zestawów kart pytania trudniejsze mogą być premiowane dwoma punktami). W przypadku złej odpowiedzi gracz otrzymuje punkt ujemny, natomiast zyskuje szansę odpowiedzi na kolejne pytanie. W przypadku udzielenia poprawnej odpowiedzi kolejka zawsze przechodzi na kolejnego gracza. Zwycięzcą zostaje gracz, który jako pierwszy uzyska 20 punktów, przy czym w przypadku większej ilości graczy możemy tę liczbę zmniejszyć, aby rozgrywka nie stała się zbyt długa.

Inne aktywności

Karty z pytaniami podzielone są na kategorie, obejmujące prócz zagadnień kulturowych także słownictwo i gramatykę. Quiz można zatem przeprowadzić w konwencji ćwiczenia rozwijającego rozumienie słownictwa i znajomość wyrażeń idiomatycznych.

British or American?

Bazę do rozgrywki możemy poszerzyć łącząc ze sobą dwa tytuły: Roundtrip of Britain and Ireland oraz Roundtrip of U.S.A. W ten sposób zabawa obejmie także różnice istotne dla kultury tych dwu obszarów, które mimo używania tego samego języka znacznie się różnią. Różnica ta może być w szczególności zauważalna w obszarze wyrażeń idiomatycznych. Możemy ukierunkować rozgrywkę na uwypuklenie tych różnic, wymagając od ucznia, aby odpowiadając a każde pytanie określił także, z którym obszarem językowym jest ono związane.

Więcej gier do angielskiego ►
Więcej gier do niemieckiego ►
Więcej gier do hiszpańskiego ►
Więcej gier do francuskiego ►
Więcej gier do włoskiego ►