Na tej stronie stosujemy pliki cookies. Z wyjątkiem informacji zawartych w tych plikach nie zbieramy w sposób automatyczny żadnych informacji. | Czytaj politykę cookies

zamknij

Gry językowe ELI w nauczaniu zdalnym: pakowanie walizki

Opublikowano: maj 21, 2020

Kategorie: Pomysły i materiały do lekcji

Aby zagrać w pakowanie bagażu w formule bingo, trzeba część materiałów udostępnić graczom w formie elektronicznej. Wystarczy do tego celu np. zdjęcie wykonane telefonem komórkowym. Kiedy już prześlesz każdemu z uczniów jego planszę (z obrazkami przedmiotów lub z listą wyrazów), można rozpocząć zabawę.

Bingo

Losuj i pokazuj do kamery kolejne karty (lub czytaj głośno nazwy). Gracze, którzy rozpoznają przedmiot na swojej planszy, odznaczają go. Zwycięzcą może być osoba, która jako pierwsza odznaczy wszystkie pola, lub gracz, któremu uda się odznaczyć trzy pola w poziomie, w pionie lub w linii przekątnej – jak w oryginalnej rozgrywce w bingo.

Opowiadanie historii

Ta zabawa może stanowić kontynuację rozgrywki w bingo lub być samodzielną grą. Gracze, którym nie udało się odznaczyć wszystkich przedmiotów z listy, mają za zadanie wymyślić i opowiedzieć krótką historię, w której wyjaśnią, z jakiego powodu nie zabrali ze sobą określonych przedmiotów. Np. Nie zabrałem czapki, ponieważ jest ciepło. Można też zaproponować im, aby wymyślili miejsce, do którego mogliby udać się na wakacje, uwzględniając ubrania i przedmioty, które udało im się spakować do swojej walizki.

Innym wariantem jest skonstruowanie historii z użyciem wszystkich przedmiotów z otrzymanej listy. W trakcie gry powinna być oceniana raczej kreatywność językowa ucznia, niż poprawność językowa wypowiedzi.

Więcej gier do angielskiego ►
Więcej gier do niemieckiego ►
Więcej gier do hiszpańskiego ►
Więcej gier do francuskiego ►
Więcej gier do włoskiego ►