Na tej stronie stosujemy pliki cookies. Kliknij Akceptuję, aby zamknąć ten komunikat. | Czytaj politykę cookies.

Lingua Ludica - Imparare italiano giocando - wydanie kompaktowe

Lingua Ludica - Imparare italiano giocando - wydanie kompaktowe

 84.00 PLN  
Cena internetowa 79.80 PLN 


Zobacz opcje wysyłki


Lingua Ludica - Imparare italiano giocando to kompaktowe wydanie dynamicznej gry drużynowej Lingua Ludica składające się z 360 pytań ułatwiających naukę języka włoskiego i poznanie kultury Włoch.

Dla ilu graczy i w jakim wieku przeznaczona jest gra?
Gra przeznaczona jest dla dzieci powyżej 9 roku życia, młodzieży i dorosłych. Oferuje kilka wariantów prowadzenia rozgrywki, a w zabawie może brać udział od 2 do 16 osób.

Poziom trudności
Gra oferuje dwa różne poziomy rozgrywki: A2-B1 oraz B1-B2.

Zasady rozgrywki
Gracze kolejno rzucają kolorową kostką, losując tym samym kategorie pytań. Pytania podzielone są na następujące kategorie:
- gramatyka,
- definicje,
- kultura,
- wyrażenia i idiomy,
- słownictwo,
- odgrywanie scenek.

Poprawna odpowiedź premiowana jest punktem, zdobytą kartą i uprawnia do kolejnego rzutu. Celem graczy jest zebranie po jednej karcie z każdej kategorii.

Metoda i cele dydaktyczne:
Gra ukierunkowana jest na rozwój umiejętności komunikacyjnych (w szczególności werbalnych) jej uczestników. Pobudza ciekawość, sprzyja nauce skutecznego zapamiętywania oraz rozwija zainteresowania bez względu na wiek. Gra może służyć jako uzupełnienie dowolnego kursu nauczania języka włoskiego i z powodzeniem może być stosowana zarówno w szkole, jak i w trakcie zabaw z przyjaciółmi lub w rodziną.

Ilość graczy: od 2 do 16
Czas rozgrywki: 30 - 45 minut

Zawartość zestawu:
- 180 dwustronnych kart z pytaniami w sześciu kategoriach
- 6 kart z oznaczeniami kategorii
- 1 klepsydra jednominutowa
- 1 kolorowa kostka

Autor: Nicolas Ghalayini
Wydawnictwo: Lingua Ludica
ISBN 4260147020040

Szczegółowy opis rozgrywki:

Przygotowanie rozgrywki:
Karty do gry oznaczone są dwustronnie kolorem oraz liczbą określającymi kategorię i poziom trudności pytania. Liczba 1 oznacza poziom początkujący, podczas gdy liczba 2 poziom średnio-zaawansowany. Gradacja poziomów trudności sygnalizowana jest również kolorami kart (bardziej intensywny kolor obwódki oznacza poziom 2). Karty należy podzielić na kategorie, ułożyć w stosach i przykryć odpowiednimi kartami kategorii tak, aby zakrywały pytania na kartach leżących na wierzchu.

Oznaczenia kolorystyczne kart:
Kolor niebieski - gramatyka
Kolor żółty - definicje
Kolor fioletowy - kultura
Kolor czerwony - wyrażenia i idiomy
Kolor zielony - słownictwo
Kolor pomarańczowy - odgrywanie scenek

W grze może uczestniczyć od 2 do 4 graczy lub od 2 do 4 drużyn (maksymalnie czteroosobowych) o różnym poziomie zaawansowania językowego, jednak członkowie każdej drużyny powinni reprezentować ten sam poziom znajomości języka. Przypisanie poziomów drużynom powinno mieć miejsce przed rozpoczęciem rozgrywki.

Rozgrywka:
Kierunek kolejki jest przeciwny do ruchu wskazówek zegara, a zabawę rozpoczyna drużyna posiadająca w swoim składzie najmłodszego gracza. Zawodnicy rzucają kostką i losują kategorię, a drużyna na prawo od nich wyciąga kartę i czyta pytanie. Jeśli drużyna odpowiadająca nie udzieli właściwej odpowiedzi, kolejka przechodzi do drużyny na lewo do niej. Jeśli z kolei odpowie prawidłowo, zabiera kartę z pytaniem w formie zdobytego punktu i może ponowić rzut kostką, nie więcej jednak niż jeden raz. Po drugim rzucie kolejka przechodzi do drużyny na lewo.

Jeżeli drużyna dwukrotnie udzieliła prawidłowej odpowiedzi na pytanie z tej samej kategorii, ponawia rzut kostką aż do momentu wylosowania innej kategorii tematycznej.

Odpowiedzi na pytania z kategorii definicje oraz odgrywanie scenek powinny być udzielane wspólnie z osobą należącą do tej samej drużyny (zobacz objaśnienia poniżej).

Odgrywanie scenek:
W przypadku, gdy drużyna wylosuje kategorię odgrywanie scenek (kolor pomarańczowy), treść wylosowanej karty powinna zostać odczytana na głos, aby inne drużyny mogły poznać kontekst zadania. Po uruchomieniu klepsydry gracze odgrywają monolog lub dialog przez przynajmniej jedną minutę, zgodnie ze wskazówkami zawartymi na karcie. Zadaniem pozostałych drużyn/graczy jest ocena, czy występ był wystarczająco udany, aby drużyna mogła otrzymać punkt.

Definicje:
W przypadku, gdy drużyna wylosuje kartę z kategorii Definicje (kolor żółty), zawodnicy przed uruchomieniem klepsydry powinni mieć chwilę na przemyślenie strategii działania. W przypadku pytań na wyższym poziomie pozostali gracze powinni zwrócić uwagę, czy drużyna odpowiadająca nie używa zakazanych słów, podanych na wylosowanej karcie pogrubionym drukiem.

Zakończenie rozgrywki:
Zwycięzcą zostaje gracz/drużyna, która jako pierwsza zbierze po jednej karcie z każdej kategorii tematycznej, a pozostali gracze kontynuują rozgrywkę aż do momentu uzbierania kompletów 6 kart przez kolejne osoby/drużyny.

Uwagi:
W zależności od przyjętego wariantu zabawy w przypadku błędnej odpowiedzi na pytanie karta może być eliminowana z gry lub powrócić na spód talii. Zawodnicy mogą też ustalić między sobą zasadę, w myśl której w przypadku udzielenia błędnej odpowiedzi poprawna odpowiedź zostanie odczytana na głos wszystkim uczestnikom zabawy. Rozwiązanie takie będzie szczególnie przydatne w sytuacji, gdy w rozgrywce biorą udział osoby reprezentujące niski poziom znajomości języka, gdyż celem gry będzie wtedy w większym stopniu zdobycie wiedzy, niż sama jej weryfikacja.

Niektóre karty zawierają objaśnienia trudnych słów wydrukowane kursywą. Stanowią one wskazówki dla osób udzielających odpowiedzi i powinny zostać odczytane wraz z pytaniem.

Jeśli gracz ma problem ze zrozumieniem pytania lub zadania do wykonania, może poprosić o możliwość samodzielnego odczytania pytania z karty. Należy wtedy pokazać mu kartę zakrywając jednocześnie odpowiedź (dotyczy to także obrazków na kartach z kategorii słownictwo).

Wskazówka dotycząca rozgrywki, w której bierze udział tylko dwóch zawodników: W przypadku pytań z kategorii definicje i odgrywanie scenek obaj gracze muszą włączyć się w wykonanie zadania tak, jak gdyby należeli do tej samej drużyny.

Inne warianty rozgrywki:
Aby skrócić lub uprościć rozgrywkę można wyeliminować wybrane karty z niektórych kategorii lub wręcz całe kategorie. Innym rozwiązaniem jest ustalenie zasady, w myśl której gracze nie mogą po raz drugi odpowiadać na pytanie z danej kategorii, jeśli na poprzednie odpowiedzieli poprawnie.


  • ISBN:4260147020040
  • Wydawnictwo:Lingua Ludica


Dodano dnia: wtorek 10 listopad, 2015


Czas tworzenia : 0.289 Ilosc zapytan : 111 - czas : 0.047872119628906