Na tej stronie stosujemy pliki cookies. Z wyjątkiem informacji zawartych w tych plikach nie zbieramy w sposób automatyczny żadnych informacji. | Czytaj politykę cookies

zamknij
  • -11%

Domande a catena - gra językowa z polską instrukcją i suplementem

47,08 zł Zniżka 11%
52,90 zł

Gra w karty ucząca praktycznej umiejętności rozmawiania po włosku w formie krótkich dialogów składających się z pytań i odpowiedzi, na poziom początkujący i średnio zaawansowany, dla dzieci, młodzieży i dorosłych, do szkoły podstawowej, liceum, na kursy językowe, oraz do nauki indywidualnej w domu

Ilość
dostępne

Do darmowej dostawy brakuje 0,00 zł Darmowa dostawa obowiązuje od 0,00 zł
 

Wysyłka w 24h (z wyjątkiem dni wolnych od pracy)

 

11,90zł paczkomat, 13,90zł kurier DPD lub Pocztex

 

Bezpieczne pakowanie

Gra językowa Domande a catena - edukacyjna gra w karty do nauki włoskiego z instrukcjami w językach włoskim i polskim oraz dodatkową kostką do gry.

Domande a catena jest grą językową ukierunkowaną na naukę zadawania pytań i prowadzenia mini-dialogów w języku włoskim, jak również na utrwalenie znajomości różnych form czasownikowych. Gra polega na dopasowywaniu do siebie pytań i odpowiedzi znajdujących się na wylosowanych przez graczy kartach.

mini_gra_jezykowa_eli_domande_e_catena_ins.jpg

Charakter gry (wiodący typ gry): gra w karty, karciana

Poziom trudności: początkujący i średnio zaawansowany A2-B1 (przy użyciu oddzielnych zestawów kart)

Przedział wiekowy: dzieci od 8 roku życia, młodzież, dorośli

Ilość proponowanych wariantów rozgrywki: 4 (+3 przy użyciu dodatkowej kostki)

Jeden z możliwych scenariuszy prowadzenia rozgrywki: Należy potasować i rozdać uczestnikom karty. Osoba rozpoczynająca grę czyta pytanie znajdujące się na dowolnie wybranej przez siebie karcie, a zadaniem pozostałych graczy jest odnalezienie w możliwie najkrótszym czasie poprawnej odpowiedzi znajdującej się na innej karcie. Osoba, która odnajdzie na jednej ze swoich kart prawidłową odpowiedź, odczytuje ją, a następnie czyta znajdujące się poniżej pytanie, na które odpowiedzi szukają pozostali gracze. Prawidłowa odpowiedź na ostatnie pytanie z serii znajduje się zawsze na tej samej karcie, której pytanie zapoczątkowało grę. Osobą kończącą prawidłowo przeprowadzoną rozgrywkę będzie więc zawsze osoba, która zadała pierwsze pytanie.

Tematyka i cele językowe: nauka form pytających i zadawania pytań po włosku, nauka czasów gramatycznych oraz słownictwa języka włoskiego, nauka prowadzenia konwersacji w formie krótkich dialogów, nauka niektórych wyrażeń idiomatycznych.

Gra znajduje zastosowanie:
- w nauczaniu języka włoskiego w szkole podstawowej (pierwszy język obcy nowożytny w klasach od 4 do 8; drugi język obcy nowożytny w klasach od 7 do 8; dodatkowy język nieobowiązkowy w klasach od 4 do 8),
- w szkole ponadpodstawowej (liceum, technikum) w klasach 1, 2 i 3,
- w szkołach językowych realizujących kursy języka włoskiego na poziomach A2 i B1,
- w warunkach domowych (zabawy z przyjaciółmi i rodziną, gry towarzyskie lub prywatne lekcje języka włoskiego).

Dodatkowe korzyści: Gra Domande a catena doskonali sprawności umysłowe takie jak pamięć, koncentracja i spostrzegawczość, sprzyja skutecznemu zapamiętywaniu oraz uczy aktywności i zdrowej rywalizacji, a jej ludyczny charakter pomaga w nawiązywaniu relacji społecznych z pozostałymi uczestnikami gry oraz wpływa pozytywnie na zredukowanie dystansu pomiędzy uczniem i uczącym.

Instrukcje: obok instrukcji w języku włoskim do gry dołączono instrukcję w języku polskim zawierającą:
 - wprowadzenie metodyczne dla nauczycieli, rodziców oraz samych graczy,
 - rozbudowane scenariusze rozgrywek,
 - propozycje zabaw i ćwiczeń edukacyjnych.

Dodatkowa instrukcja w języku polskim to również udogodnienie dla osób nie znających języka obcego w stopniu wystarczającym do zapoznania się z oryginalną, włoskojęzyczną wersją instrukcji, a także możliwość samodzielnego pokierowania zabawami językowo-edukacyjnymi z dziećmi lub rówieśnikami.

Dodatkowa kostka: Gra wzbogacona została o nowe warianty rozgrywek dzięki zastosowaniu dodatkowej kostki rozszerzającej zakres edukacyjny gry.

Gra opracowana została w oparciu o kryteria Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (Quadro comune europeo di riferimento per la conoscenza delle lingue) - poziom A2-B1

Zestaw zawiera:
-dwie talie kart z pytaniami i odpowiedziami (każda po 66 sztuk)
-broszurę metodyczną w języku włoskim,
-broszurę metodyczną w języku polskim,
-dodatkową kostkę do gry.

Format 21,5x14,5 cm
Opakowanie: eleganckie kartonowe pudełko, folia
ISBN 9788853604705
Wydawnictwo ELI & ET TOI

9788853604705
9788853604705
9788853604705

Opis

Poziom trudności
A2
B1
Typ i mechanika gry językowej
Karciana
Gra do nauki języka
włoskiego
Przedział wiekowy
dla dorosłych
dla dzieci od lat 7/8
dla młodzieży
Kontekst edukacyjny
edukacja szkolna
szkoła językowa
szkoła podstawowa
szkoła ponadpodstawowa: liceum, technikum
zabawa w domu
zajęcia grupowe
zajęcia indywidualne
Cel edukacyjny i sprawności językowe
gra do nauki gramatyki
gra do nauki mówienia
gra do nauki rozumienia ze słuchu
gra do nauki słówek, słownictwa
gra do nauki zadawania pytań
gra pamięciowa
gra rozwijająca mowę
rozwijanie umiejętności komunikacyjnych
Seria
Giochi linguistici - Giochi di carte - Italiano
L'italiano giocando - gry językowe do nauki włoskiego
Zastosowanie w edukacji szkolnej
szkoła podstawowa klasa 4
szkoła podstawowa klasa 5
szkoła podstawowa klasa 6
szkoła podstawowa klasa 7
szkoła podstawowa klasa 8
szkoła ponadpodstawowa / średnia (liceum, technikum) - klasa 1
szkoła ponadpodstawowa / średnia (liceum, technikum) - klasa 2
szkoła ponadpodstawowa / średnia (liceum, technikum) - klasa 3
szkoła ponadpodstawowa / średnia (liceum, technikum) - klasa 4
Możliwości wykorzystania w warunkach szkolnych
Układ ławek: klasyczny (rzędy)
Układ ławek: koło, krąg
Układ ławek: podkowa
Układ ławek: segmentowy – wyspy stolików
Wykorzystanie w klasie / na lekcji
Możliwe
Ilość graczy
od 2 do kilkunastu osób
Czas rozgrywki
od kilku do kilkunastu minut
Grupa gier edukacyjnych
gry włoskie

Domande a catena

Livello A2 - B1

REGOLE DEL GIOCO
Il gioco può essere svolto sia in classe che a casa. Si può scegliere il livello in base alle competenze linguistiche dei giocatori. Sarà facile individuarlo, grazie al colore e al numero degli asterischi che appaiono sul retro delle carte: arancione con un asterisco per il livello A2, azzurro con due asterischi per il livello B1.
L’insegnante o il capogruppo sceglie uno dei mazzi e distribuisce tutte le carte ai giocatori.
Il giocatore più giovane del gruppo darà inizio al gioco, leggendo la domanda che si trova su una delle sue carte. I suoi compagni devono ascoltarlo attentamente e chi di loro ha la carta con la risposta, deve leggerla ad alta voce e procedere a sua volta alla lettura della domanda che si trova sulla stessa carta. Il gioco continua in questo modo fino all’ultima risposta. Se il gioco è svolto correttamente, il giocatore che ha dato inizio al gioco darà anche la risposta all’ultima domanda.
La guida contiene la sequenza giusta delle frasi e suggerimenti per svolgere ulteriori giochi e attività.

MATERIALI
• 132 carte: ogni carta presenta nella parte superiore una risposta, seguita da una domanda.
• una guida

OBIETTIVI LINGUISTICI
• facilitare l’apprendimento e il rinforzo della forma interrogativa, delle forme verbali in generale e del lessico di base della lingua italiana • esercitare la conversazione attraverso mini-dialoghi
• introdurre alcune espressioni idiomatiche di uso comune

ISBN 9788853604705

Rated 4.50 on the scale 1 - 5 based on 2 customer reviews
Autentyczny zakup

Nauczyciel włoskiego

Sprytna układanka zbudowana z par pytań i odpowiedzi - w dodatku kompletnie przemieszanych. Zadaniem uczniów jest je dopasowywać i to stanowi osnowę gry. Co prawda w kilku miejscach można się zawahać, ale przez rozgrywkę przechodzi się sprawnie. Dużo przydatnych form i całych zdań. Do wykorzystania ze starszymi dziećmi i z dorosłymi.

Autentyczny zakup

Bardzo rozwijająca gra edukacyjna dla bardziej zaawansowanych uczniów. Jednym z powodów, dla których warto ją polecić - oprócz tego, iż jest po prostu dobrym narzędziem edukacyjnym - to fakt, iż rozgrywkę można prowadzić niezależnie na dwóch poziomach, A2 i B1. O świetnym wykonaniu i oprawie graficznej nawet nie wspominam, bo do tego wydawnictwo ELI już wszystkich przyzwyczaiło. Zdecydowanie polecam!